قلم رسالتی است بر بشر

قلم رسالتی است بر بشر

قلم سرانجام ها را به رشته ی تحریر در می آورد.همانطور که تاریخ را به ما منتقل کرد.و آنگونه که خدای حنان سوگندش را در سوره ی نون والقلم یاد کرد.قلم و رسالتی که قلم بر عهده دارد ارزشمند است.واکنون قلم در دست بانویی است که می خواهد رسالتش را بسراید
قلم رسالتی است بر بشر

قلم رسالتی است بر بشر

قلم سرانجام ها را به رشته ی تحریر در می آورد.همانطور که تاریخ را به ما منتقل کرد.و آنگونه که خدای حنان سوگندش را در سوره ی نون والقلم یاد کرد.قلم و رسالتی که قلم بر عهده دارد ارزشمند است.واکنون قلم در دست بانویی است که می خواهد رسالتش را بسراید

جفا...

 

 

 

جام شراب تو بودم 

وتو بشکستی... 

راز درونم وارمانم را 

تو کجا بودی که ببینی 

خسته ای در بادم 

تو نبودی در یادم 

من ارام .ارام 

دیدم که شکستم... 

 

از :من ودفترم

نظرات 11 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:51 ب.ظ http://manism.blogsky.com/

قشنگ بوود ... خوشم اومد ...

حرف دل یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:17 ب.ظ

بازم مثل همیشه خوب؛ مختصر و مفید
آفرین
تحصین میکنم این همه استعداد رو

abdorahman پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ

خیلی زیبا بود

باشماق یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ http://bashmagh.blogsky.com

از اینکه به من سر زدید
و در مورد خط نستعلیق راهنمایی فرمودید تشکر می کنم
خوشبختانه شما از اون نسل آدمایی هستید
که الان کمیاب اند
و سعی می کنند ارباب رجوع را دست به سر نکنند
موفق باشید

خواهش میکنم.بهتون سر زدم اما خیلی دیر .خودمم خیلی ناراحت بودم از اینکه نتونستم جواب کامنتتون رو بدم برا همین خیلی دنبال وبتون گشتم هر جا سوال گرفتم وبتونو ندیده بودن .خوشبختانه بالاخره پیداتون کردم.وسریع لینکتون کردم تا دیگه اینهمه دنبالتون نگردم
و در مورد نظرتون مرسی ممنونم.شما لطف دارین

باشماق یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ق.ظ

بار دیگر از کناره های پرده ی ترمه دوز شده

دل نوشته های تنگ دلی ات را

بر صفحه روزگار من باروندی

من هستم و این گوش شنوا

و هارمونی صدای طبش قلب ها

و صراحی پر ز شراب انتظار

به نواز که نواختننت هیچ بویی بجز عطر عشق ندارد

من دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:06 ق.ظ


چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !



1. غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید "پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم.
2. تعصب مانع نوآوری
هیچ چیز در دنیا بیشتر از تعصب مانع نوآوری و پیشرفت نوع بشر نشده است. به خیلی چیزها چنگ می زنیم و تعصب داریم اما نمی دانیم چرا. اگر در مورد خیلی از باور ها و روش های زندگی مان فکر کنیم فلسفه خاصی برایش نداریم درحالیکه شاید هر روز اجرایش کنیم. .

3. کم رویی مانع پیشرفت
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. اگر تمام جهان بگویند شما انسان بااستعدادی هستید تا زمانی که عقاید و افکارتان در ذهنتان باقی بماند نمی توانید پیشرفت کنید. دیگران با دیدن چهره موجه و رفتار شما به ارزش های شما پی نخواهند برد.

4. ترس مانع ایستادن
ترس مانع اصلی ثابت قدمی و پایبندی انسان بر اعتقاداتش است. ترس از قضاوت دیگران، ترس از طرد شدن، ترس از عدم موفقیت سبب می شود شما هرچقدر هم به درست بودن چیزی ایمان داشته باشید برای داشتن و عمل کردن به آن کاری نکنید.

5. تخیل مانع واقع بینی
انسان بی رویا غیر قابل تحمل است چه برای خودش و چه برای دیگران اما زندگی در تخیلات و توهم باعث می شود ما در دنیایی غیر حقیقی زندگی کنیم و زمانی از خواب غفلت بیدار شویم که خیلی دیر است.

6. بدبینی مانع شادی
انسان بد بین زندگی را به کام خود و نزدیکانش تلخ می کند. این جور افراد در بهترین قصر ها و زیبا ترین بنا ها به دنبال ترک های دیوار اند.

7. خود شیفتگی مانع معاشرت
حیات بشر به تعامل با دیگران بستگی دارد. بنابراین ما ناچار هستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اما هیچ کس خواهان هم نشینی با انسان خود شیفته نبوده و نخواهد بود.

8. شکایت مانع تلاش گری
آنکه دائما در پی مقصر و شکایت و شماتت دیگران است عملا دست از تلاش برداشته چون مشغول یافتن مقصر است!

9. خود بزرگ بینی مانع محبوبیت
همه انسان ها دوست دارند در نظر دیگران به بهترین شکل دیده شوند اما وقتی دائما خودمان را در موضع قدرت و برتری قرار می دهیم سایرین را بیزار می کنیم و از خودمان فراری می دهیم.

من دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ

پرسیدم ، آخر .... ،
و او بدون اینکه متوجه سؤالم شود ، ادامه داد :

مهم این نیست که قشنگ باشی ... ،
قشنگ این است که مهم باشی ! حتی برای یک نفر .
کوچک باش و عاشق ... که عشق ، خود میداند آئین بزرگ کردنت را ..
بگذارعشق خاصیت تو باشد ، نه رابطه خاص تو با کسی .
موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه ی پایان رسیدن

من دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:26 ق.ظ


زنـدگی و گـذر عمـر گرانـمایه ...


نمی دانم؛ این عمر تو دانی به چه سانی طی شد؟
پوچ و بس تند چنان باد دمان !
همه تقصیر من است ...
اینکه خود می دانم که نکردم فکری
که تامل ننمودم روزی
ساعتی یا آنکه چه سان می گذرد عمر گران

کودکی رفت به بازی
به فراغت به نشاط
فارغ از نیک وبد و مرگ و حیات
همه گفتند کنون تا بچه است بگذارید بخندد شادان
که پس از این دگرش فرصت خندیدن نیست !
بایدش نالیدن ...

نوجوانی سپری گشت به بازی، به فراغت، به نشاط
فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات
همه گفتند کنون جوان است هنوز
بگذارید جوانی بکند
بهره از عمر برد، کامرانی بکند
بگذارید که خوش باشد و مست
بعد از این باز مرا عمری هست؟

یک نفر بانگ برآورد که او اکنون باید فکر فردا بکند
دیگری آوا داد که چو فردا بشود فکر فردا بکند
سومی گفت همانگونه که دیروزش رفت، بگذرد امروزش همچنین فردایش

بعد از این باز نفهمیدم من، که به چه سان دی بگذشت
آنهمه قدرت و نیروی عظیم به چه ها مصرف گشت
نه تفکر نه تعمق و نه اندیشه دمی عمر بگذشت به بیحاصلی و دمی
چه توانی که ز کف دادم مفت
من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت

مدت عهد شباب می توانست مرا تا به خدا پیش برد
لیک بیهوده تلف گشت جوانی هیهات
آن کسانی که نمی دانستند جوانی یعنی چه راهنمایم بودند
که دائم فکر خوردن باشم
فکر گشتن باشم
فکر تامین معاش، فکر یک زندگی بی جنجال فکر همسر باشم
کس مرا هیچ نگفت زندگی خوردن نیست
زندگی ثروت نیست
زندگی داشتن همسر نیست
زندگی فکر خود بودن و غافل ز جهان نیست
حال فهمیدم هدف زیستن این است رفیق:
من شدم خلق که با عزمی جزم پای بند هواها گسلم
پای در راه حقایق بنهم
با دلی آسوده فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل
مملو از عشق و جوانمردی و زهد در ره کشف حقایق کوشم
شربت جرات و امید و شهامت نوشم
زره جنگ برای بد و ناحق پوشم
شمع راه دیگران گردم و با شعله خویش
ره نمایم به همه گر چه سرا پا سوزم


من شدم خلق که مثمر باشم نه چنین زاید و بی جوش و خروش
عمر بر باد و به حسرت خاموش
ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم
که این سه روز از عمر به چه ترتیب گذشت:

کودکی بی حاصل
نوجوانی بــــــاطل
وقت پیری غــــافل

به عبارتی دیگر:

کودکی در غفــلت
نوجوانی شهـــوت
در کهولت حسرت

daiy سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:24 ب.ظ

jalb va por mohtava bod movafagh bashy

باشماق پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

بالاخره وبلاگ را به خط نستعلیق مزین کردم
ممنون

بیست جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:06 ب.ظ http://ruydar-danesh.blogfa.com/

با سلام
شما به شرکت در نظر سنجی وبلاگ رویدر دانش دعوت شده اید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد