قلم رسالتی است بر بشر

قلم رسالتی است بر بشر

قلم سرانجام ها را به رشته ی تحریر در می آورد.همانطور که تاریخ را به ما منتقل کرد.و آنگونه که خدای حنان سوگندش را در سوره ی نون والقلم یاد کرد.قلم و رسالتی که قلم بر عهده دارد ارزشمند است.واکنون قلم در دست بانویی است که می خواهد رسالتش را بسراید
قلم رسالتی است بر بشر

قلم رسالتی است بر بشر

قلم سرانجام ها را به رشته ی تحریر در می آورد.همانطور که تاریخ را به ما منتقل کرد.و آنگونه که خدای حنان سوگندش را در سوره ی نون والقلم یاد کرد.قلم و رسالتی که قلم بر عهده دارد ارزشمند است.واکنون قلم در دست بانویی است که می خواهد رسالتش را بسراید

ای دل...

 

به دل دل گفتم که دل دریا شو ای دل 

به دل گفتم سزاوار تنها شو ای دل 

بگفتا طاقت دریا ندارم 

بگفتا صابر غمها ندارم 

به دل گفتم در این دنیای وانفسا 

سزاوارت کنند.سزاوار همه غمها 

بگفتم باید تو بسوزی ای دل 

در این دنیای بی احساس وسنگدل 

به دل گفتم که سنگی شو تو ای دل 

وگرنه سنگ اید بر سرت دل 

 

 من ودفترم

نظرات 14 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com


امان از حرف مردم ... !(1)



● آداب کادو دادن
اگر اصلا کادو ندهید، خیلی خسیس هستید.
اگر کادوی ارزان بدهید، خسیس هستید.
اگر کادوی کوچک بدهید، باز هم خسیس هستید.
اگر کادوی با مارک ایرانی بدهید، بی تعارف خسیس هستید.
اگر کادوی گران بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی بزرگ بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر کادوی مارک دار بدهید، اهل پز دادن هستید.
اگر اصلا کادو بدهید... حالا من این کادو رو چیکارش کنم؟!

● آداب حرف زدن
اگر در مهمانی زیاد حرف بزنید، پرحرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی کم حرف بزنید، کم حرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی اصلا حرف نزنید، مغرور و پر افاده هستید و حوصله آدم را سر می برید.
اگر در مهمانی حرف نزنید و با حرکات صورت و چشم و ابرو ارتباط برقرار کنید، بی ادب هستید.
اگر لحنتان سوالی باشد، کنجکاو و فضول هستید.
اگر فقط به سوال ها جواب بدهید، تودار هستید و باید با آچار از شما حرف بکشند.

● آداب خنده
اگر حرف های خنده دار بزنید، لوده و مسخره هستید.
اگر جدی باشید و اخم کنید، بداخلاق هستید.
اگر به حرف های دیگران بخندید، بی جنبه و جلف هستید.
اگر به حرف های دیگران نخندید، آداب معاشرت سرتان نمی شود.
اگر بعضی وقت ها به حرف های دیگران بخندید و بعضی وقت ها نخندید، غیرطبیعی هستید و عکس العمل هایتان غیر عادی است.

باشماق دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ق.ظ

بهار در پهنای زمان
پنهان شده است
بیا
شاید بار دیگر
گرمای وجودت
و نفس های گرمت
با ها کردن ها
انگشت های یخ زده ی کرخت شده را
التیام بخشد

سلام.باشماق خان
کاش یه نام مستعار برا خودتون میذاشتین تا بتونیم با اون خطابتون کنیم
واقعا زیبا نوشتین
بسیار عااااااااااااالی
ومرسی از حضور گرمتون

باشماق دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ

شعر هایت
یواش یواش دارد
جا افتاده می شود
آنها را نگه دار
روزی بهانه ای خواهد شد
تا یاری از دوستانت بکنی

باشماق دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:18 ب.ظ

یک سئوال
اگه جای بهار بودید در سریال زمانه
چه تصمیمی می گرفتید

راستش سریال زمانه رو زیاد ندیدم.در کل زیاد تلویزیون تماشا نمیکنم بیشتر به مطالعه وتحقیق وعلم علاقه دارم
ولی یه کوچولو که دیدم اگه جای اون بودم.به شخصه شوهره رو میبخشیدم.نمیدونم واقعا درسته یا نه من شخصی جواب دادم.ولی اگه جای اون دخترخوشگله ارغوان بودم.هرگز کسی که مسبب این کارا شد رو نمیبخشیدمش.

زهرا سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ق.ظ http://lodger.blogfa.com

تو جاده ای که انتهاش معلوم نیست !!!
پیاده یا سوار بودن فرقی نمیکنه اما اگر
همراهی مثل خدا داشته باشی !!!
که تنهات نذاره بی انتها بودن جاده برات ارزو میشه ... !!!

فاطیما سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ق.ظ http://shabebarany2006.blogfa.com

سلام خوبی
ممنون از حضور گرمتون در بلاگم

به لبهایم مزن قفل خموشی
که در دل قصه ای ناگفته دارم
ز پایم باز کن بند گران را
کزین سودا دلی آشفته دارم . از فروغ فرخزاد

رضا سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com

امان از حرف مردم ... !(2)

● آداب پذیرایی
اگر غذا زیاد بپزید، اهل ریخت و پاش هستید.
اگر غذا کم بپزید، خسیس هستید.
اگر غذا به اندازه درست کنید، چشم تنگ هستید و دست و دلتان می لرزد که یک کم بیشتر درست کنید.
اگر غذای فرنگی بپزید، ندید بدید و اهل چشم و هم چشمی هستید.
اگر غذای ایرانی بپزید، سلیقه قدیمی و معمولی دارید.
اگر چند جور غذا بپزید، می خواهید هنرتان را به رخ بکشید.
اگر یک جور غذا بپزید، به مهمانتان توهین کرده اید.

● آداب دوست داشتن
اگر بگویید که زنتان را دوست دارید، زن ذلیل هستید.
اگر بگویید که شوهرتان را دوست دارید، او زن ذلیل است.
اگر بگویید که همسرتان را دوست ندارید، خائن هستید.
اگر بگویید که به همسرتان احساسی ندارید، بی احساس هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست دارید، بچه ننه هستید.
اگر بگویید که مادرتان را دوست ندارید، حیوان هستید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست دارید، بی تجربه هستید و سرد و گرم روزگار را نچشیده اید.
اگر بگویید که فرزندتان را دوست ندارید، بی عاطفه هستید.
اگر بگویید که هیچکس را دوست ندارید، بیمار هستید.
اگر بگویید که همه را دوست دارید، احمق هستید.

● آداب زندگی
اگر پولدار باشید حتما دزد و کلاهبردار هستید.
اگر بی پول باشید، بی برو برگرد تنبل و بی عرضه هستید.
اگر زندگی معمولی و نان بخور و نمیر داشته باشید قطعا جاه طلبی لازم را ندارید و مدام درجا می زنید.
اگر خانه و ویلا داشته باشید، مال مردم خور هستید.
اگر خانه و ویلا نداشته باشید، بی فکر و بی دست و پا هستید و بلد نیستید از فرصت های زندگیتان به درستی استفاده کنید.

نیلو.. سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ http://niloofar-yeganeh.blogfa.com

کاش می شد همچو آواز خوش یک دوره گرد زندگی را بار دیگر دوره کرد!!



رضا چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:25 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com


عشقبـازی به همیـن آسـانی اسـت ...



که گلی با چشمی

بلبلی با گوشی

رنگ زیبای خزان با روحی

نیش زنبور عسل با نوشی

کار هموارۀ باران با دشت

برف با قلۀ کوه

رود با ریشۀ بید

باد با شاخه و برگ

ابر عابر با ماه

چشمه‌ای با آهو

برکه‌ای با مهتاب

و نسیمی با زلف

دو کبوتر با هم

و شب و روز و طبیعت با ما

عشقبازی به همین آسانی است

شاعری با کلماتی شیرین

دستِ آرام و نوازش‌بخش بر روی سری

پرسشی از اشکی

و چراغ شب یلدای کسی با شمعی

و دل‌آرام و تسلی و مسیحای کسی یا جمعی

عشقبازی به همین آسانی است

که دلی را بخری

بفروشی مهری

شادمانی را حرّاج کنی

رنج‌ها را تخفیف دهی

مهربانی را ارزانی عالم بکنی

و بپیچی همه را لای حریر احساس

گره عشق به آن‌ها بزنی

مشتری‌هایت را با خود ببری تا لبخند

عشقبازی به همین آسانی است

هر که با پیش سلامی در اول صبح

هرکه با پوزش و پیغامی با رهگذری

هرکه با خواندن شعری کوتاه با لحن خوشی

نمک خنده بر چهره در لحظۀ کار

عرضۀ سالم کالای ارزان به همه

لقمۀ نان گوارایی از راه حلال

و خداحافظی شادی در آخر روز

و نگهداری یک خاطر خوش تا فردا

و رکوعی و سجودی با نیت شکر

عشقبازی به همین آسانی است


مجتبی کاشانی

رضا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com



یارو میره دستشویی برق میره عربده میکشه
زنش بهش میگه چرا عربده میکشی برق رفته
میگه فکرکردم زیاد زور زدم کورشدم :))))))))
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
گور بابای اونی که رفت!
خیلی شیک و مجلسی
میریم به استقباال اونیکه
داره میاد
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
دوستم اس ام اس داده :
هلو ، فردا هفت و نیم جای همیشگی...
منم جواب دادم : باشه آلبالو میبینمت...
بعدِ 3 دقیقه اس داده میگه: اسکل ، هلو یعنی سلام....
، نه هلوی خوردنی
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
چن وقت پیش رفتم مشهد زیارت!
این قدر پارک آبی و رستوران و مرکز خرید و مراکز تفریحی و اینا
تو مشهد ساخته بودند آخرش یادم رفت برم حرم زیارت..! :|
لطفا مسئولین رسیدگی کنن :|
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
یه دوس دختر , نداریم که نداریم ؛ به جهنم که نداریم
آدامس اُربیت شده 1800 تومن !
از کجا بیارم من دانشجو :|
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
یکی دیگه از فانتزیام اینکه با یه دختر فقیر دوست شم بعد دو سه ماه که دختره فهمید عاشقشم بگه که دختر بزرگترین تاجر ایران داشته عشق منو امتحان میکرده!
بعد منم ناراحت شم باهاش کات کنم :|
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
رفته بودم ماموریت ،بعد از یه ماه که برگشتم،
بابامو تو فرودگاه دیدم با پیرهنِ مشکی!
ترسون لرزون رفتم جلو گفتم :
سلام ! چی شده بابا ؟
گفت : هیچی ...!
گفتم : ترو خدا ...جانِ من راستشو بگو !
گفت : مامانت ...
بعدش یه مکثِ طولانی کرد!
همونجا زانو زدم ، یهو زد زیرِ خنده گفت :
اَه پاشو بابا توام شورشو درآوردی !
مامانت همه ی لباسارو شسته بود؛ فقط همینو داشتم بپوشم
من:|

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
من 1 سوال دارم:
اینا که میرن توی برنامه کودک چرا تغییر نمی کنن؟؟!
مجید قناد از موقعی که من 7 سالم بود همین شکلیه!
عمو پورنگ هم که قرار نیست حتی یه سال بهش اضافه بشه!همون 18 ساله مونده!
حالا اینا به کنار این امیر محمد چرا بزرگ نمیشه؟؟
چه خبره تو صدا سیما؟
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
هر وقت خانواده با مهر و محبت ازم می خوان که باهاشون برم خرید
می فهمم دوباره قراره نقش فرغونُ واسه حمل خریداشون بازی کنم
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
دارم به بچه خواهرم ریاضی یاد میدم ، میگم : شاهین جان اگه تو 10 تا لواشک داشته باشی ، سه تاش رو به مهشید بدی و 4 تاش رو به سارا ، حالا چی داری ؟ ..... نگاه میکنه تو چشام و میگه : خوب معلومه دوتا دوست دختر جدید ....!!!!!
.....یعنی بچه نیستن ، گرازن

رضا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:47 ب.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com


سلام بزرگوار

شبتون خوش
ممنونم از محبتتون
من دارم در محضر شما بزرگوارن درس پس میدم.

سلااااااااااااام
شما لطف دارین.
این بزرگواری شما رو میرسونه
واقعا یک دنیا تشکر

رضا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com


امروز، امروز است ...



امروز صبح اگر از خواب بیدار شدی و دیدی ستاره ها در آسمان نمی تابند
ناراحت نشو
حتما دارن با تو قایم باشک بازی میکنن
پس با آنها بازی کن



امروز هرچقدر بخندی و هرچقدر عاشق باشی از محبت دنیا کم نمیشه
پس بخند و عاشق باش



امروز هرچقدر دلها را شاد کنی کسی به تو خورده نمیگیرد
پس شادی بخش باش



امروز هرچقدر نفس بکشی جهان با مشکل کمبود اکسیژن رو به رو نمی شه
پس از اعماق وجودت نفس بکش



امروز هرچقدر آرزو کنی چشمه آرزوهات خشک نمی شه
پس آرزو کن



امروز هرچقدر خدا را صدا کنی خدا خسته نمی شه
پس صدایش کن



او منتظر توست
او منتظر آرزوهایت
خنده هایت
گریه هایت
ستاره شمردن هایت و عاشق بودن هایت است



امروزت را دریاب
امروز جاودانه است
و
امروز زیباترین روز دنیاست!
چون امروز روزی است که آینده ات را آنطور خواهی ساخت که تا امروز فقط تصورش میکردی...



آری، زندگی را آنگونه که دوست داری تصور کن تا آنگونه شود!

رضا شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ق.ظ http://na-bakhshoode2.blogfa.com


پسر یکی از فامیلامونو ختنه کردن دیروز صبح بانداژشو باز کردن،
از صبح گریه می کنه که من این مدلی نمی خواستم!
---------------
به بابام می‌گم پول بده می خوام کتونی بخرم. می‌گه فعلا بذار نتیجه 5+1 معلوم شه ..
---------------

از خروپفای بابام فیلم گرفتم نشونش دادم باور کنه شبا خروپف میکنه.
بهم میگه :فتوشاپه!

----------------

مادرم روزی 10 تا میسکال داره
8تاش از خونه خودش به گوشیش زده که پیداش کنه
2تاش هم بابام زده اونم واسه اینکه گوشی مامانم رو پیدا کنه
تازه میگه یه آیفون باید بخرم :/
---------------

خواستگار اومده بابام میگه نمیدونم هر چی خودت میگی؟منم گفتم نه! میگه تو غلط کردی مگه بحرف توئه!

-------------

خواهرم واسم اس ام اس داده
ش م خ د........
هرکاری کردم نتونست بخونم،زنگ زدم میگم چی نوشتی؟میگه واقعا متاسفم برات که نتونستی بخونیش نوشتم:شام مهمونیم خونه داداش!!!!!!! :O
فکر کنم باید 37 واحد کلاس رمزنگاری و رمز گشایی واسه ادامه زندگی با خانواده ام پاس کنم:)))

---------------------

میگن مرگ حق همست!!!
خواستم از همینجا اعلام کنم خدایا....!!!!!!
من از این حقم میگذرم !!!!!!!!
همچین بنده ی با گذشتی هستم........... ....!!!!!! :))))


اولین باری که احساس کردم منم جز آدم هسم زمانی بود که
بهم قرص سرما خوردگی "بزرگسالان" دادن...




ﺗﺎ ﺣـﺎﻻ ﺑﻪ ﺑﭽـﻪ ﯼ 2 , 3 ﺳـﺎﻟﻪ ﺁﺩﺍﻣـﺲ ﺍُﮐﺎﻟﯿـﭙـﺘﻮﺱ ﺍﻭﺭﺑـﯿﺖ ﺩﺍﺩﯾـﻦ؟؟
.
.
.
.
ﺑﻌـﺪ 20 ﺛﺎﻧﯿـﻪ ﻫﻤـﻪ ﯼ ﺷﮑـﻠـﮏ ﻫـﺎﯼ ﯾﺎﻫـﻮ ﺭﻭ ﺗـﻮ ﺻـﻮﺭﺗـﺶ ﻣﯿﺘـﻮﻧﯿـﻦ
ﺑﺒﯿـﻨـﯿﻦ!!! :)))

Reza شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ب.ظ http://www.reza77.blogsky.com

سلام.

وبلاگتون خیلی خوبه.

لطفا مرا هم لینک کنید.

ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد